ÇANKIRI ŞABANÖZÜ İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİ ÖĞRETMEN GELİŞİM EYLEM PLANI ARALIK AYI

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİ ÖĞRETMEN GELİŞİM EYLEM PLANI ARALIK AYI

 

      Din öğretimi genel müdürü Nazif Yılmaz’ın Kur’an-ı Kerim’i öğretim yöntem, teknik, teklif ve tavsiyelerinin yer aldığı   ‘Kur’an-ı Kerim’i Nasıl Öğretelim?’ kitabı okundu ve toplantıda müzakere edildi.

      Kur’an-ı Kerim derslerinde takip edilebilecek yöntemler, ders esnasında uygulanabilecek etkinlikler ve dikkat edilmesi gereken noktalara değinen kitaptan, öğretmenlerce bu noktalarda istifade edilmesi kararlaştırıldı. 

      Kur’an-ı Kerim derslerinde ayet ve hadislerde Kur’an- Kerim’in özellikleri, Kur’an okumanın önemi ve fazileti ile ilgili bilgilerin öğrencilere açıklanması ve yorumlanmasının, aynı zamanda öğrencilere ilgili ayetlerin meallerinin ev ödevi olarak verilmesinin faydalı olacağı düşünüldü. 

      Her öğretmen her alanda yeterli olacak gibi bir kural yoktur. Bu sebeple Kur’an dersleri okuyucu ve okutucu(kârî ve mukrî) vasfına sahip, telaffuzu ve kıraati düzgün, dersin özel öğretim tekniklerini bilen öğretmenlere verilmesinin, özellikle ilk sınıflarda buna dikkat edilmesinin önemli olduğu vurgulandı.

      Verimli bir ders için öğretmenin okuması, öğrencinin tekrar etmesi, Koro çalışmasına ağırlık verilmesi üzerinde duruldu. 

      Tecvit öğretiminde kolay, anlaşılır ve sade bir dil kullanmak, şekil ve çizimlerden yararlanmak, farklı öğretim yöntemlerini kullanmak gerektiği anlaşıldı. 

      Kur’an eğitimi için hazırlanan görüntülü ve sesli CDler ve diğer eğitim materyallerinden yararlanmak öğrencilerin ders ilgisini artıracağı, öğretimi kolaylaştıracağı vurgulandı.

      Kur’an-ı Kerim taliminin olmazsa olmaz metodlarından sema, arz ve eda üzerinde görüş alışverişinde bulunuldu.

      Doğru ve Düzgün Okuyuşu Öğretirken Sınıf Yönetiminde; Toplu Tekrar- Tekli Dinleme, Dijital Destek, Kendin Oku, Kendin Dinle, Ödüllendirme, Aynaya Bak! Hatanı Farket! Gibi yöntemlere dikkat edilmesi gerektiğinde görüş birliğine varıldı.

      Yüzüne okumayı geliştiren öğrencilere “çok sayfa okutmak yerine aynı sayfayı çok defa okutmak” tercih edilmesi, böylece kelimeler ve ayetlerin pekişeceği görünü kabul gördü. Öğrenciden çalıştığı bölümü -yarım sayfa da olabilir- en az 20 defa okuması istenip,  Öğretmenin defterine öğrencinin her bir okuyuşu için hangi tarihte, hangi sayfayı, kaç defa okuduğu ve kendisine not olarak ne takdir edildiğini mutlaka not etmesinin Kur’an öğretiminde verimi arttıracağı noktasında görüş birliğine varıldı. 

      Son olarak Kur’an-ı Kerim derslerinde Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Bilişim Ağı’nda yer alan ‘http://www.eba.gov.tr/kuranuygulamasi ve http://f.eba.gov.tr/kuranikerim/yardim/’ adreslerinden faydalanılması kararlaştırıldı.

20-12-201820-12-201820-12-201820-12-201820-12-201820-12-2018

Cumhuriyet Mah. Hükümet Konağı Kat 3 Şabanözü/ÇANKIRI - 03765181025

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.